Czym jest szczęście – chodź opowiem ci

Są ludzie, którym szczęście mignie tylko na moment, na moment tylko się ukaże po to tylko, by uczynić życie tym smutniejsze i okrutniejsze.

„Podróż”

Wyraźnie pamiętam ten moment, przeszło ponad dwa lata temu, (a czuję jakby to było wczoraj), kiedy pomyślałam sobie, że szczęście chowa się wśród zwykłych dni. Tego dnia wydawało mi się, że je odnalazłam i mam już wszystko. Jednak owo wszystko okazało się być niczym, a ja musiałam szukać dalej.

I szukałam. Pośród zdarzeń, pośród twarzy, pośród coraz to nowych miejsc i krajobrazów. Podróż trwała długo i wydawała się nie mieć końca. Czasami odbierała całą nadzieję, innym razem dodawała odwagi. Ścieżka, którą obrałam nie była prosta – była długa i wyboista, pełna zakrętów, stromych zboczy i wielkich kamieni. A ja zaczęłam zbierać te kamienie i wkładać do plecaka, który mi towarzyszył. On stawał się coraz cięższy, a ja coraz bardziej sfrustrowana.
Dopiero po niezliczonej ilości dni, kilometrów i zwrotów akcji coś do mnie naprawdę dotarło. Coś bardzo ważnego. Żeby znaleźć szczęście rzeczywiście trzeba było wyruszyć w drogę. Ale nie taką, jaką zakładałam na początku. Wtedy zaczęłam powoli wyjmować z plecaka nagromadzone przez lata kamienie. Zrozumiałam, że nie wszystkie pamiątki są mi potrzebne, nie wszystkie chwile warte zapamiętania, a to czego tak uparcie szukałam… Już żyje we mnie!

Od tamtej pory wierzę, że wszystko co jest mi naprawdę potrzebne do odkrycia szczęścia jest we mnie. Że warto spełniać marzenia i iść do przodu z podniesioną głową. Kochać życie i być przez niego kochanym, to tak naprawdę kochać siebie i szanować ludzi, których spotyka się na swojej drodze. A szczęście? Żyć w zgodzie z samym sobą i otaczającą rzeczywistością. Nawet jeśli oznacza to odchodzenie od miejsc i ludzi, (których się kocha), niejednokrotnie na zawsze, ponieważ zwyczajnie nam nie służą. Ponieważ nie mogąc odkryć szczęścia w sobie – ranią i niszczą najbliższych.

 

Skomentuj

